Polityka prywatności i ciasteczek
Postanowienia ogólne
- Serwis Animagia.pl („serwis”) jest Ci udostępniany przez organizację pozarządową („nas”):
Fundacja Animagia
ul. Joachima Lelewela 17/2, 53-505 Wrocław,
NIP: 8971925928, KRS: 0001051308,
mail kontaktowy: animagia@animagia.pl,
będącą administratorem danych przetwarzanych w ramach niniejszej polityki. - Nie zbieramy żadnych danych osobowych, jeśli używasz naszej strony internetowej lub naszej aplikacji mobilnej bez dokonywania zakupów i bez zakładania konta w serwisie.
- Jeśli nie masz ukończonych 16 lat, nie możesz założyć konta w serwisie. Jeśli masz przynajmniej 16, ale mniej niż 18 lat, Twój rodzic lub opiekun musi przeczytać niniejszy dokument i zaakceptować go w Twoim imieniu, zanim założysz konto.
Zakupy na stronie internetowej bez użycia aplikacji mobilnej
- Żeby dokonać zakupu na naszej stronie internetowej, musisz utworzyć nowe konto w chwili zakupu (przy czym obowiązuje ograniczenie wiekowe, o którym mowa w punkcie 3) lub zalogować się na konto założone przy wcześniejszym zakupie.
- Dokonując zakupu na naszej stronie internetowej, wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych wpisanych przez Ciebie do formularza podczas składania zamówienia, w celach:
- przeprowadzenia procesu płatności i następnego dostarczenia Ci produktów lub wykonania usług, oraz rozpatrywania Twoich ewentualnych reklamacji (podstawa prawna: Rozporządzenie (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 („RODO”), art. 6 ust. 1 lit b – niezbędność przetwarzania do wykonania umowy);
- prowadzenia księgowości (podstawa prawna: RODO, art. 6 ust. 1 lit. c – prawny obowiązek administratora);
- rozpatrywania lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami innymi niż Twoje reklamacje dotyczące przedmiotu zakupu (podstawa prawna: RODO, art. 6 ust. 1 lit. f – uzasadniony interes administratora).
- Możemy przekazać Twoje dane dostawcy usług płatniczych, za pomocą którego dokonujesz płatności za zamówienie, w zakresie potrzebnym do realizacji płatności.
- Ciasteczka własne (first-party) wykorzystujemy wyłącznie w celu technicznym, jakim jest umożliwienie Ci logowania się na konto. Dzięki tak ograniczonemu stosowaniu nie musimy zawracać Ci głowy upierdliwym powiadomieniem o ciasteczkach, jak tylko odwiedzisz naszą stronę. Możesz zablokować ciasteczka w ustawieniach przeglądarki, ale wtedy logowanie się na konto w serwisie nie będzie działać.
- W momencie dokonania przez Ciebie zakupu, lub anulowania rozpoczętej płatności, możemy skorzystać z narzędzia Facebook Pixel, by zbadać skuteczność naszych działań marketingowych. Wiążę się to z zapisaniem na Twoim urządzeniu danych (w formie ciasteczek third-party) wygenerowanych przez to narzędzie (dostarczone przez firmę Facebook), w momencie gdy jesteś na stronie potwierdzającej zakończenie zakupu (lub anulowanie płatności, gdyż to jest ta sama strona). Dokonując zakupu, lub rozpoczynając płatność online, wyrażasz na to zgodę, chyba że w ustawieniach przeglądarki zablokujesz ciasteczka stron trzecich.
Zakupy w aplikacji mobilnej
- Dokonywanie zakupów w naszej aplikacji mobilnej nie wymaga posiadania konta w naszym serwisie.
- Gdy dokonujesz zakupu w naszej aplikacji mobilnej, zbieramy i przetwarzamy tylko numer transakcji. Ten numer nie mówi nam, kto dokonał zakupu, i pozwala jedynie potwierdzić, że płatność przebiegła poprawnie. Jeśli dokonasz więcej niż jednego zakupu w aplikacji, po numerach transakcji będzie widać, które zakupy były dokonane przez tego samego nabywcę, ale to wciąż nam nie powie, kto jest tym nabywcą. Numery transakcji są dla nas niezbędne w rozumieniu RODO, art. 6 ust. 1 lit. b, gdyż są one sygnałem o poprawnie dokonanej płatości, na który udostępniamy Ci zakupione produkty lub usługi.
- Aplikacja mobilna pozwala, nieobowiązkowo, powiązać dokonane w niej zakupy z kontem w naszym serwisie (dla wygodnego dostępu z innych urządzeń). Jeśli dokonasz takiego powiązania, numery dokonanych przez Ciebie transakcji nie będą już dla nas anonimowe. Jeśli celem takiego powiązania zakładasz nowe konto z poziomu aplikacji, musisz podać adres e-mail (bez którego konto nie może istnieć). Podstawą prawną przetwarzania numerów transakcji w powiązaniu z kontem jest zgoda użytkownika w rozumieniu RODO, art. 6 ust. 1 lit a.
Postanowienia końcowe
- Masz prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania, a także żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Aby z tego prawa skorzystać, wyślij podpisany wniosek na nasz adres lub skontaktuj się z nami pod adresem animagia@animagia.pl. Możesz też wnieść skargę do odpowiedniego organu nadzorczego.
- Twoje dane przechowujemy nie dłużej, niż:
- w przypadku danych niezbędnych do prowadzenia księgowości – na czas wymagany przepisami prawa;
- w przypadku adresu e-mail użytego do założenia konta – do momentu usunięcia go na Twoje żądanie (gdyż jest to równoznaczne z usunięciem całego konta);
- w przypadku pozostałych danych – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń dotyczących zakupu.
- Wyłącznie w przypadkach, w których jesteśmy do tego zobowiązani na mocy przepisów prawa, możemy przekazać Twoje dane podmiotom innym, niż przewidziane w niniejszej polityce prywatności, a także przechowywać i przetwarzać Twoje dane dłużej, niż przewidziano w niniejszej polityce prywatności.
- Możemy wprowadzać zmiany w niniejszej polityce prywatności. Takie zmiany nie działają wstecz i będą regulować przetwarzanie Twoich danych dopiero po dokonaniu przez Ciebie, po wprowadzeniu zmian, kolejnego zakupu lub powiązania produktu z kontem (co wymaga zaakceptowania nowej polityki prywatności), i będą dotyczyć tylko danych zebranych od tamtej chwili.
- W szczególnych przypadkach, w których zaistnieje potrzeba wprowadzenia zmian w przetwarzaniu danych już zgromadzonych, powiadomimy Cię mailem z 15-dniowym wyprzedzeniem, chyba że przepisy prawa dopuszczają zmiany bez powiadomienia w danej sytuacji.
Archiwalna polityka prywatności
Do 31 sierpnia 2023 serwis był obsługiwany przez firmę, nie fundację. Politykę prywatności, która wtedy obowiązywała, można zobaczyć w archiwum.